سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش مقدماتی فارکس

درس های سرمایه گذاری بازار فارکس

    نظر

 

درس های سرمایه گذاری بازار فارکس

 

فارکس یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری می باشد که در دهه گذشته رشد چشمگیری داشته و افراد زیادی را از سرتاسر دنیا جذب کرده کرده است.

موفقیت در بازار فارکس مستلزم دانستن نکات و درس های سرمایه گذاری بازار فارکس می باشد که باید به سرمایه گذاران این بازار آموخته شود.

فارکس در ابتدا بازار پیچیده ای ب نظر می رسد و ممکن است باعث سردرگمی افرادی که می خواهند به تازگی در این بازار سرمایه گذاری کنند شود.

اما اگر سرمایه گذاران نکات و درس های سرمایه گذاری بازار فارکس را یاد بگیرند به این نتیجه خواهند رسید سرمایه گذاری در این بازار دشوار نیست.

اگر تصمیم گرفته اید در بازار فارکس سرمایه گذاری کنید و تمایل دارید نکات و درس های سرمایه گذاری در بازار فارکس را یاد بگیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این درس از آموزش فارکس نکات و درس های سرمایه گذاری که باعث موفقیت شما در بازار فارکس می شود را به شما آموزش می دهیم.


تاریخچه بازار فارکس چیست؟


پس از جنگ جهانی دوم هرج و مرج زیادی در جهان به وجود آمد و دولت کشورهای مختلف نگران اقتصادی جهانی شده بودند.

بنابراین در آن زمان کشورهایی که تحت عنوان ابرقدرت های جهان شناخته می شدند تصمیم گرفتند برای ثبات اقتصاد جهانی کاری انجام دهند.

در آن تصمیم گرفته شد برای ثبات اقتصاد جهانی از یک سیستم جامع استفاده شود که به عنوان سیستم برتون وودز شناخته می شد.

براساس سیستم برتون وودز که در سال 1944 به وجود آمد و توسط کشورهای بزرگ امضا شد دلار به نرخ ارز دلار در برابر طلا تعیین شد.

به عبارتی ارز دلار جایگزین طلا شد و شور آمریکا به یکی از بزرگ ترین قدرت های اقتصادی به واسطه ارز خود که دلار بود تبدیل شد.

با تصویب سیستم برتون وودز ارز سایر کشورها براساس دلار آمریکا تعیین می شد و همه ارزها به ارز دلار وابسته بودند.

زمانی که سیستم برتون وودز  تصویب شد برای مدت زمان کوتاهی نتیجه داد و اقتصاد جهانی تثبیت شد.

اما پس از مدتی کشورها با اقتصادهای بزرگ با سرعت بالایی شروع به تغییر و رشد کردند و در نتیحه سیستم برتون وودز دیگر نتیجه نداد.

همچنین در آن زمان کشور آمریکا با کاهش ذخایر دلار روبرو شد و باعث شد که دیگر قادر به ادامه سیستم برتون وودز نباشد.

در نتیحه در سال 1971 سیستم برتون وودز لغو و منسوخ شد یک سیستم دیگر جایگزین سیستم برتون وودز در آن زمان شد که همان بازار فارکس امروزی است.

بازار فارکس تخت عنوان بازار تبادل ارزهای خارجی شناخته شد که یک بازار بین المللی غیرمتمرکز بود و افرادی در آن تحت عنوان بازیگران شناخته شدند.

بازیگران اصلی بازار فارکس دولت ها و بانک های مرکزی،شرکت های کارگزاری و بازرگانی و صندوق های تامین سرمایه بودند.

درواقع بازار فارکس ابتدا مکانی برای افراد خرد و سرمایه گذاران کوچک نبود و فقط دولت های و شرکت های بزرگ در آن فعالیت می کردند.

اما امروزه همه افراد تحت عنوان سرمایه گذاران کوچک می توانند در بازار فارکس از سرتاسر دنیا سرمایه گذاری و انجام معاملات سودآور کنند.

 

 

سرمایه گذاری در بازار فارکس چگونه است؟


امروزه بازارهای مالی مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که سرمایه گذاران از سرتاسر دنیا می توانند در این بازارها سرمایه گذاری کنند.

بازار فارکس بازار تبادل ارزهای خارجی و یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری و انجام معاملات سودآور می باشد.

این بازار مزایای زیادی دارد و سرمایه گذاران در سرتاسر دنیا می توانند بدون نیاز به مکان یا زمان خاصی در این بازار سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاران در هر نقطه ای از کره زمین می توانند با دسترسی به اینترنت و یک تلفن هوشمند یا لپ تاپ در این بازار سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاران پس از سرمایه گذاری در بازار فارکس در این بازار شروع به تبادل و معامله جفت ارزهای مختلف می کنند.

همان طور که گفتیم در بازار فارکس جفت ارزهای مختلف مبادله می شوند و جفت ارزها مربوط به اقتصادی کشورهای مختلف می باشند.

از آنجا که کشورها و نقاط مختلف کره زمین با یکدیگر اختلاف زمان دارند به همین بازار فارکس در 24 ساعت شبانه روز فعال می باشد.

علاوه بر آن فارکس یکی از بزرگ ترین بازارهای سرمایه گذاری می باشد که حجم معاملات در این بازار روزانه حدود 5 تریلیون دلار می باشد.

این بازار مکان فیزیکی ندارد و معاملات در آن به صورت آنلاین انجام می شود به همین دلیل دسترسی به این بازار بسیار آسان می باشد.

همچنین فارکس دارای ویژگی هایی می باشد که این بازار را از سایر بازارهای مالی متمایز می کند.در ادامه ویژگی های این بازار را بررسی خواهیم کرد.

 

 

ویژگی های سرمایه گذاری در بازار فارکس چیست؟

 

فارکس یک بازار بین المللی است که معامله گران می توانند در این بازار در هر زمان که می خواهند موقعیت های خرید و فروش باز کنند و وارد معامله شوند.

درواقع بازار فارکس یک بازار کاملا انعطاف پذیر می باشد که سرمایه گذاران می توانند حتی با داشتن مشاغل دیگر به صورت پاره وقت در این بازار معامله کنند.

به عبارتی بازار فارکس ساعت کاری ندارد و شما می توانید در هر زمان که می خواهید به جز تعطیلات رسمی میلادی شروع به انجام معاملات کنید.

در این بازار شفافیت بالایی وجود دارد و تغییرات در حرکات قیمت نتیجه فعالیت تمام فعالان و افراد مشغول در این بازار می باشد که بازار را قابل پیش بینی می کند.

تجارت بازار فارکس دارای حجم بالایی از معاملات می باشد و نقدینگی در این بازار بسیار بالا و در اختیار سرمایه گذار می باشد و می توانند از آن استفاده کنند.

هزینه های بازار فارکس توسط کارگزاری ها و بروکرها تعیین می شود و متفاوت می باشد اما در کل این بازار نسبت به سایر بازارهای مالی از هزینه پایین تری برخورداردار است.

همچنین در این بازار حساب های رایگان به نام حساب دمو وجود دارد که سرمایه گذاران بازار فارکس پیش از ورود به بازار می توانند در این حساب ها تمرین کنند.

سرمایه گذاران فارکس می توانند بدون محدودیت جفت ارز و کالاهای مختلف را معامله کنند و فرصت های معاملاتی زیادی در اختیار آن ها قرار دارد.

ورود و خروج به معاملات بازار فارکس نیز بسیار آسان است شما می توانید هر زمانی که می خواهید وارد معامله خرید یا فروش در این بازار شوید.

همچنین اگر زمانی در انجام معاملات دچار اشتباه شوید و تصمیم به خروج از معاملات خود بگیرید می توانید به راحتی از معامله خارج شوید.

همچنین در این بازار می توانی سبک معاملاتی خود را داشته باشید شما می توانید در این بازار معاملات کوتاه مدت یا بلندمدت را انتخاب کنید.

بنابراین در این بازار سرمایه گذاران کاملا در انتخاب سبک معاملاتی،زمان و مکان انجام معاملات و استراتژی های خود آزاد هستند و به عبارتی رئیس خود هستند.


درس های سرمایه گذاری بازار فارکس چیست؟


سرمایه گذاری بسیار شبیه زندگی است یا شباهت های بسیار نزدیک به زندگی دارد. بنابراین درس های سرمایه گذاری نیز به زندگی شباهت دارد.

شما از جوانی شروع به پرورش سبدی از پیش نیازهای فردی می کنید که به نظر شما شایسته و درست هستند.

شما باید مایل باشید مسئولیت تلاش ها و عواقب ناشی از آن را بپذیرید،بدون اینکه بدانید دقیقاً تلاش شما و نتیجه آنها با هم چه میزان ارتباط دارد.

تجربه و مشاهدات نشان می دهند  که افرادی که این پیش نیازها را با پشتکار چندین سال پرورش می دهند به نتایج خارق العاده ای خواهند رسید.

با انجام این پشتکارها، آنها در مهارت خود استاد می شوند و پاداش زیادی دریافت می کنند.

در اینجا 10 پیش نیاز وجود دارد که مشاهدات نشان می دهد در میزان موفقیت در بازار فارکس تاثیر گذار هستند.

کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. اشتیاق اهمیت دارد بالایی دارد آن را پرورش دهید و از الهامات خود استفاده کنید.
موفقیت های خود را تکرار کنید. شکست های خود را پاک کنید سعی کنید هر دو را از نزدیک درک کنید.
تغییر را بپذیرید.درواقع منظور این است که واقعاً انتظار تغییر را داشته باشید، در برابر آن گشوده باشید و دریابید که چگونه از آن به نفع خود استفاده کنید.

حباب هایی در  بازارهای  اتفاق می افتد، سود آنها را با حس شگفتی،قدردانی و سپاسگذاری قبول کنید.
در بازارهای مالی ظاهر شوید از نظر سازمانی، جسمی و احساسی برای تجارت آماده باشید.
اخلاق یکی از مهم ترین درس های سرمایه گذاری بازار فارکس می باشد،تلاش کنید اخلاق سرمایه گذاران حرفه ای را در خود پرورش دهید.

همیشه بیشتر از پول خواب خوب شب اهمیت دارد هرگز اجازه ندهید که به خط قرمز زندگی خود نزدیک شوید و از استراخت خود برای درآمدزایی بکاهید.
با خودتان صادق باشید. با دیگران مهربان باشید. این دو مهارت به هم مرتبط هستند و از درس های سرمایه گذاری بازار فارکس می باشند.
پایان نامه خود را فرمول بندی کنید.دست به دامان شوید و به نظرات صعودی و نزولی بازار های مالی گوش دهید.

به چشم انداز و استدلال سرمایه گذاران حرفه ای در بازار فارکس گوش دهید تا به فکر شما کمک کند،اما سپس خودتان تصمیم بگیرید.
ستایش برای سود را بپذیرید. مسئولیت ضررهای خود در بازار فارکس را بپذیرید،اما سپس به کار خود ادامه دهید.
تاریخ به من نشان داده است که گاوها یا همان خریداران با فرکانس بسیار بیشتری به پاداش خرس ها فروشندگان پاداش می دهند.

به علاوه،خوش بین بودن و مثبت اندیشی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و درس های سرمایه گذاری بازار فارکس می باشد.

این موارد نکات و درس های سرمایه گذاری در فارکس می باشند که موفقیت در بازار را فارکس برای سرمایه گذاران تضمین می کنند.

 

جمع بندی

امروزه سرمایه گذاری در بازار فارکس در میان مردم در سرتاسر دنیا بسیار پرطرفدار شده است و بسیاری از سرمایه گذاران به سمت این بازار جذب می شوند.

فارکس در میان بازارهای مالی موجود دارای ویژگی های بسیار خوب است که این بازار را از سایر بازارهای مالی متمایر می کند.

همچنین این بازار مزایای بسیار زیادی دارد و دسترسی و سرمایه گذاری در آن بسیار آسان و بدون محدودیت می باشد.

سرمایه گذاری در بازار فارکس ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد و سرمایه گذاران تازه وارد و مبتدی را سردرگم و دچار اشتباهات کند.

طبیعی است سرمایه گذاران از سرمایه در بازار فارکس که یک بازار جهانی با حجم نقدینگی بسیار بالا است واهمه داشته باشند.

اما زمانی که سرمایه گذاران برای یادگیری نکات و درس های سرمایه گذاری بازار فارکس وقت صرف کنند متوجه می شوند سرمایه گذاری در  این بازار دشوار نمی باشد.

میزان آگاهی در بازارهای مالی مانند بازار فارکس که دارای حجم بالایی از نقدینگی است و غیرمتمرکز می باشد و قطعیت ندارد بسیار مهم است.

بنابراین اگر می خواهید در این بازار موفق شوید برای فراگیری نکات و درس های سرمایه گذاری بازار فارکس تلاش کنید.

به شما اطمینان می دهیم اگر اصول و درس های سرمایه گذاری در بازار فارکس را یاد بگیرید می توانید با سرمایه گذاری در این بازار سرمایه خود را چندین برابر کنید.

موفقیت و شکست در بازار فارکس کاملا بستگی به خودتان دارد و با تلاش و پشتکار خود و فراگیری نکات و درس های سرمایه گذاری می توانید در این بازار نتیجه بگیرید.

امیدواریم این مقاله از آموزش فارکس برای شما مفید واقع شده باشد و با فراگیری درس های سرمایه گذاری در بازار فارکس در این بازار موفق شوید.